Literaire gesprekken over illustraties
De illustraties in kinderboeken zijn prachtig en heel divers. Ze dienen vaak ter ondersteuning van de verhalen maar ze zijn ook zeer boeiend en geschikt om meer mee te doen.
Boek-gedoe heeft een didactiek ontwikkeld om te werken met de illustraties uit kinderboeken. Een literaire didactiek in combinatie met een didactiek van het beeldonderwijs. Het praten, maken, en beschouwen wordt via deze procesgerichte didactiek vormgegeven.
Het draagt bij aan creativiteitsontwikkeling, mondelinge taalvaardigheid en kunstvaardigheden.
Boek-gedoe voert deze literaire procesgerichte didactiek uit aan de hand van illustraties uit goede kinderboeken in de praktijk met kinderen van de basisschool, mbo-leerlingen, vmbo-leerlingen, pabo-studenten, laaggeletterden en nieuwkomers.
Boek-gedoe traint leerkrachten, docenten, NT2-docenten, pedagogisch medewerkers etc., om deze literaire procesgerichte didactiek aan de hand van illustraties uit goede kinderboeken toe te passen in de praktijk.